ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
Κειμενο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ 2010

«Ορέστεια» του Αισχύλου

 

σε σκηνοθεσία Λουκά Θάνου

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ-ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΝΔΡΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΆΛΣΟΥΣ «Δ. ΚΙΝΤΗΣ»

ΏΡΑ ΈΝΑΡΞΗΣ: 21:00

ΕΙΣΟΔΟΣ: 15 €

H μετάβαση από τη Μητριαρχία στην Πατριαρχία που έγινε κάποτε και από την Πατριαρχία στη Μήτρα που γίνεται τώρα, είναι το σημείο εκκίνησης της σκηνοθετικής μου προσέγγισης της τριλογίας του Αισχύλου.
Η Κλυταιμνήστρα, η Αρχαία Γυναίκα, που προσπαθεί να συντηρήσει  τις τελευταίες δόξες της κυρίαρχης Μήτρας σκοτώνει  τον «Ξένο» Αγαμέμνονα.  Αφού ήδη έχει χρησιμοποιήσει το σπέρμα του, τον καταργεί, σαν παρείσακτο πια, ξενιστή περισσότερο παρά-ξένο.
Η Ηλέκτρα, καταργημένη κι αυτή απ’την κυρίαρχη Μάνα και γι’αυτό επαναστατική, ή θα θελήσει να γίνει αγνότερη, ή θα ποθήσει να ήτανε αγόρι. Γι’αυτό κι αυτή θα σπρώξει τον Ορέστη, τον αδερφό της  να  σπάσει το λώρο, να καθαιρέσει, να αποκαθηλώσει τη Μήτρα. 
Ο Ορέστης σκοτώνει τη μητέρα του προσπαθώντας να απεξαρτηθεί όπως κάθε γιος κάνει μα σπάνια πετυχαίνει.
Και η Αθηνά, μια γυναίκα Θεά,  θα δικαιώσει τον Ορέστη, βάζοντας την Ιστορία στην υπηρεσία της Πατριαρχίας.
Μια μακρόχρονη ψευδαίσθηση για τους  «κυρίαρχους»  άντρες. Τους άντρες-πολεμιστές της πατριαρχικής Ιστορίας, που γυρίζοντας κουρασμένοι στο σπίτι απ’τις μάχες, αποκομμένοι σε μια γωνιά κοιτάζουν δειλά την οικογένεια και μετά για να υπάρξουν, δέρνουν συχνά τις γυναίκες τους. Μόλις πρόσφατα ανακουφιστήκαμε κάπως με την ανακάλυψη του τεστ  DNA.
Η μητριαρχική κοινωνία ήταν η κοινωνία που μόνο οι γυναίκες ήξεραν πως τα παιδιά ήταν δικά τους. Η πατριαρχική κοινωνία είναι η κοινωνία που οι γυναίκες ξέρουν ότι τα παιδιά είναι δικά τους, αλλά και οι άντρες έτσι πιστεύουν.
Και τώρα εμείς περνάμε τη μετάβαση από την πατριαρχία, όχι πάλι στη μητριαρχία, αλλά προς τη Μήτρα. Ο αριθμός του παγκόσμιου αποθέματος σε  σπερματοζωάρια χρόνο με το χρόνο μειώνεται με γεωμετρική πρόοδο. Η γυναίκα συλλαμβάνει και χωρίς ερωτική πράξη, στο εργαστήριο. Ο άντρας πια δεν είναι αναγκαίος. Μόνο κάποιο σπέρμα.
Ο ποιητής των ποιητών Αισχύλος καταφέρνει να μένει επίκαιρος, ακόμα και στους παράξενους «δύσκολους» καιρούς μας.

Λουκάς Θάνος

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, στο πλαίσιο της καλοκαιρινής του περιοδείας, κάνει στάση στην πόλη μας για να παρουσιάσει την «ΟΡΕΣΤΕΙΑ» του Αισχύλου,  τη μόνη σωζόμενη απ΄ το αρχαιοελληνικό δραματολόγιο τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι»,  «Ευμενίδες».
Πρόκειται για μια σημαντική και μεγάλη παραγωγή με σύγχρονη προσέγγιση, αφαιρετικά λιτή, όπου κυριαρχούν οι ηθοποιοί, η μουσικότητα,  οι έννοιες του λόγου, η κίνηση, ο

χώρος και το φως.
Συμμετέχουν 30 ηθοποιοί και το δραματουργικό βάρος πέφτει στο χορό, που αποτελεί και τον κινητήριο μοχλό της αισχύλιας έμπνευσης.

 

 

Συντελεστές
Μετάφραση – Σκηνοθεσία -      
Μουσική – Σκηνογραφία               Λουκάς  Θάνος
Εκτέλεση Φωτισμών                     Νίκος Σωτηρόπουλος

Διανομή
(με σειρά εμφάνισης)

ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ                    Μαρία Κατσανδρή
ΚΗΡΥΚΑΣ                                  Κωνσταντίνος Μάρκελλος
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ                            Γιάννης Βόγλης
ΚΟΡΥΦΑΙΑ                                Καλλιόπη Σίμου
ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ                             Ηλέκτρα Νικολούζου
ΑΙΓΙΣΘΟΣ                                  Γιώργος Παπαπαύλου
ΗΛΕΚΤΡΑ                                  Πηνελόπη Σεργουνιώτη
ΟΡΕΣΤΗΣ                                  Χρήστος Θάνος
ΑΠΟΛΛΩΝ                                 Θανάσης Γεωργίου
ΑΘΗΝΑ                                      Τζίνη Παπαδοπούλου

 

ΠΡΟΦΗΤΙΣΣΕΣ - ΤΡΟΦΟΣ
Στέλλα Ερμή
Ειρήνη Λαμπράκη
Ζωή Τούντα
Μυρτώ Αυγερινού
Μαρίνα Χατζηιωάννου
Μάρια Φλωράτου
Αλεξία Μπεζίκη

 

ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
Σίμος Πατιερίδης
Πασχάλης Καρατζάς
Χρήστος Λάβνος
Γιωργής Τσαμπουράκης

 

ΦΡΟΥΡΟΙ
Δαυίδ Μαλτέζε
Μιχάλης Αφολαγιάν
Ηλίας Κουνέλας

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ηλιούπολης

210 9940699

www.politismos-ilioupoli.gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.