ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Κειμενο

Εκδήλωσης παρουσίασης διοργανώνει το 10ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης, με την στήριξη του Δήμου Ηλιούπολης, για την κατάληψη της 1ης θέσης στην ηλικιακή κατηγορία 4-11 στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό eTwinning 2017, με το έργο "In Darwin's Steps" που εκπόνησαν τα δύο τμήματα της Στ' τάξης, κατά το σχολικό έτος 2015-2016.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017 στις 11:00 π.μ., στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων (Μυκόνου 38), παρουσία εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δημάρχου της πόλης Β. Βαλασόπουλου, σε συνεργασία με την Κεντρική και την Εθνική Υπηρεσία eTwinning για να συγχαρούν τους μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και την υπεύθυνη του έργου κ. Ναταλία Τζίτζη

Το περιβαλλοντικό-eTwinning έργο "Στα χνάρια του Δαρβίνου"/ "In Darwin's Steps" βασίστηκε σε υλικό που παρείχε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ΜΗΤΙΔΑ, και συνδυάστηκε με το πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης Σχολείων (eTwinning έργο).

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος "Στα χνάρια του Δαρβίνου" οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ' τάξης του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με τον Δαρβίνο και τη θεωρία του.

Το πρόγραμμα αφορούσε στη μελέτη της προσαρμογής και εξέλιξης των ειδών στον πλανήτη και προσπάθησε, στο πλαίσιο του οπτικοακουστικού γραμματισμού, να μετατρέψει τους εμπλεκόμενους μαθητές/τριες από παθητικούς χρήστες και καταναλωτές υλικού (έντυπου και ψηφιακού), σε κριτικούς αναγνώστες και παραγωγούς γνώσης, προς όφελος των ίδιων αλλά και της ευρύτερης ευρωπαϊκής σχολικής κοινότητας.

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν πώς γίνεται η ταξινόμηση των ειδών (ζώων & φυτών), πώς γίνεται η προσαρμογών των ειδών στις περιβαλλοντικές συνθήκες, αλλά και πώς τα ζώα αναπτύσσουν σωματικά χαρακτηριστικά και ικανότητες, προκειμένου να επιβιώσουν.

Οι διαγωνιζόμενοι με την υποστήριξη και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, χωρίστηκαν σε ομάδες, ανέλαβαν συγκεκριμένους ρόλους, συνεργάστηκαν μεταξύ τους αλλά και με μαθητές/τριες άλλων σχολείων από την Ελλάδα (10ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου) και το εξωτερικό (από την Λιθουανία και την Τουρκία), συμμετείχαν σε επιμορφωτικά εργαστήρια με εκπροσώπους περιβαλλοντικών φορέων, επισκέφτηκαν μουσεία και άντλησαν πληροφορίες για τα βασικά βιολογικά ζητήματα που εξετάζει η θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών του Δαρβίνου, στον τομέα των φυσικών επιστημών.

Ειδικοί από τον χώρο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπως η κ. Ελένη Σβορώνου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς και η κ. Λυδία Μανιάτη, βιολόγος και εθελόντρια της WWF επισκέφθηκαν το 10 Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης και παρουσίασαν με άμεσο και εύληπτο τρόπο τη Θεωρία της Εξέλιξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αξιοποίησαν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν, τις συνδύασαν με έγκριτο ψηφιακό υλικό που τους παρείχε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης μέσω της πλατφόρμας ΜΗΤΙΔΑ (θεματική ενότητα: Φυσικό & Αστικό Περιβάλλον, Εκπαιδευτικό Σενάριο: Προσαρμογή των ειδών) και σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς αγγλικών και φυσικής, δημιούργησαν ένα παιχνίδι με το λογισμικό Socrative για να ελέγξουν, μέσω μίας διαδικτυακής συνάντησης, με παιγνιώδη τόνο, τις γνώσεις των eTwinning συνεργατών τους, σε Λιθουανία και Τουρκία.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.