ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κειμενο

Εδώ και μέρες βρισκόμαστε σε καραντίνα, κλεισμένοι στα σπίτια μας, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπαραστεκόμενοι στους υγειονομικούς που με αυτοθυσία προσπαθούν να σώσουν ζωές, μέσα σε καθεστώς ελλείψεων σε ΜΕΘ, ιατρικό – νοσηλευτικό προσωπικό και φαρμακευτικό υλικό.

Από την πρώτη στιγμή όλοι οι εκπαιδευτικοί, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό, προσπαθήσαμε να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όποιο τρόπο μπορούσε ο καθένας μας, αν και μας πέταξαν το μπαλάκι ότι είναι προσωπική μας ευθύνη. Πρώτα με ένα απλό τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα στους γονείς των μαθητών μας και στη συνέχεια με  προτάσεις για διάφορες παιδαγωγικές δραστηριότητες μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας, ώστε να αξιοποιούν δημιουργικά τον χρόνο τους.

Το Υπουργείο Παιδείας στη συνέχεια αποφάσισε να εφαρμόσει την εξ αποστάσεως διδασκαλία στο Λύκειο, στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό.

Παρά τις συνεχείς καταγγελίες μας για τις αδυναμίες του ΠΣΔ και τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των γονιών και τις προτάσεις μας, το υπουργείο «κωφεύει» επιδεικτικά στα αιτήματα μας για την αναβάθμιση του ΠΣΔ και την παροχή των απαραίτητων εφοδίων που πρέπει να διαθέτουν εκπαιδευτικοί και μαθητές για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως.

Τις τελευταίες μέρες υπήρξε η ενημέρωση από τα Π.Ε.Κ.Ε.Σ. ότι τελικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία μπορεί να μην αναφέρει τα νηπιαγωγεία ...αλλά μπορεί και να τα αφορά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο!

Από τις πρώτες μέρες που έκλεισαν τα σχολεία όλοι οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί βρεθήκαμε δίπλα στα νήπια. Με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό, για να στηρίξουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.

Γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν οι μικροί μαθητές μας από την τάξη τους με την /τον Νηπιαγωγό και τους φίλους του, κλεισμένοι μέσα στο σπίτι τους χωρίς παρέες και μάλιστα σε μια ηλικία που δύσκολα μπορούν να διαχειριστούν και να κατανοήσουν το πλαίσιο της «πανδημίας» (εγκλεισμός, συνεχής αποστείρωση, γάντια, μάσκες, απαγόρευση εξόδου... κλπ). Συμμεριζόμαστε, επίσης τους γονείς των μαθητών μας που μπορεί να είναι απολυμένοι, να δουλεύουν με καθεστώς ελαστικής εργασίας ή τηλεργασίας και πρέπει ταυτόχρονα να φροντίζουν τα παιδιά τους και πιθανόν και άλλα μέλη της οικογένειας που χρειάζονται τη βοήθειά τους.

Παρόλο που το Υπουργείο δεν είχε στείλει κάποιες οδηγίες ή διευκρινήσεις, οι Νηπιαγωγοί διατηρήσαμε την επαφή με τα παιδιά και τις οικογένειές τους κυρίως εμψυχώνοντας τους, εκφράζοντας την αλληλεγγύη μας και δυναμώνοντας τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας.

Τονίζουμε δε, ότι η ανταπόκριση των νηπιαγωγών υπήρξε άμεση. Έχοντας στο μυαλό μας την ηλικία των μαθητών μας και τη σπουδαιότητα του νηπιαγωγείου στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, τους προτείναμε ιδέες, παιγνιώδεις δραστηριότητες, έτσι ώστε όλη αυτή η κατάσταση να αφήσει στα παιδιά όσο γίνεται θετική εμπειρία. Γι' αυτό στείλαμε προτάσεις για παιχνίδια, παζλ, ταινίες, ντοκιμαντέρ, κατασκευές, τραγούδια, θεατρικές παραστάσεις και ανάγνωση παραμυθιών, ξενάγηση σε μουσεία που έφτασαν από την πρώτη εβδομάδα στα σπίτια των μαθητών μας.

Η/Ο κάθε εκπαιδευτικός στο Νηπιαγωγείο προσπαθεί να ανταποκριθεί στο ρόλο της/του καθημερινά όπως και το προηγούμενο διάστημα χωρίς υποστήριξη, μέσα σε ένα πλαίσιο που είναι και δεν είναι υποχρεωτική η Προσχολική Αγωγή, αφού δε φρόντισαν ούτε οι προηγούμενες ούτε αυτή η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν την εφαρμογή της Δίχρονης με όρους και προϋποθέσεις που αξίζουν στα νήπια, χωρίς ίχνος χρηματοδότησης, χωρίς κτήρια, χωρίς εξοπλισμό. Έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα και στην πόλη μας.

Οι Νηπιαγωγοί σηκώνουμε στις πλάτες μας το βάρος της ευθύνης της λειτουργίας του δημόσιου Νηπιαγωγείου και δεν περιμέναμε να μας το θυμίσει το Υπουργείο Παιδείας, αρκετές μέρες μετά την απότομη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.

Ξεκαθαρίζουμε ότι, η δια ζώσης επαφή και αλληλεπίδραση, ειδικά στη νηπιακή ηλικία και στις ανάγκες αυτής, είναι αναντικατάστατη για να κοινωνικοποιήσει, πρωτίστως, τους μικρούς μας μαθητές και καμία ψηφιακή διδασκαλία ή επαφή δεν μπορεί να την υποκαταστήσει. Για αυτό το λόγο δεν θα επιτρέψουμε να παραμείνουν τέτοιες πρακτικές και μέτρα, όταν ανοίξουν τα σχολεία.

Συσπειρωμένοι στο σωματείο μας ενημερώνουμε, επικοινωνούμε για να αποτρέψουμε φαινόμενα αυταρχισμού, πιέσεων, υποχρεωτικότητας, αυθαιρεσιών που μπορεί να προκύψουν.

Συνεχίζουμε πιο δυναμικά αυτό που ξέρουμε πολύ καλά να κάνουμε. Να προσφέρουμε το διαπαιδαγωγητικό έργο στους μαθητές μας, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές για όλες τις λαϊκές οικογένειες. Η συνεχής επαφή μαζί τους δίνει κουράγιο και δύναμη τόσο σε αυτά όσο και σε εμάς. 

ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ

ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ... «ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΕ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟ»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
"Μ.ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ"
Ακομινάτου 6 και Παπαφλέσσα, 16346  Ηλιούπολη
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. - www.sepeilioupolis.gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.