ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κειμενο

Το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ηλιούπολης καλεί κατοίκους, φορείς και σωματεία της πόλης να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, με κεντρικό σύνθημα: «Η Δημόσια Περιουσία δεν πωλείται ούτε ενοικιάζεται»

Η συγκέντρωση υποδοχής της πορείας από το Χαλικάκι θα πραγματοποιηθεί στις 19:00, στο Άγαλμα της Ειρήνης στη συμβολή των λεωφόρων Ανδρέα Παπανδρέου και Ειρήνης.

Αντίδραση στην απόφαση για το Χαλικάκι

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Σωματείου, η κινητοποίηση έρχεται ως συνέχεια της λαϊκής συγκέντρωσης που πραγματοποιήθηκε στις 16 Ιουνίου στο Χαλικάκι, μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την παραχώρηση της έκτασης από την ΕΤΑΔ.

Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η δημόσια γη της Ηλιούπολης αποτελεί διαχρονικό αντικείμενο διεκδίκησης των κατοίκων της πόλης και εκφράζουν την αντίθεσή τους σε κάθε μορφή εμπορευματοποίησης ή οικονομικής αξιοποίησης δημόσιων χώρων.

Αναφορά στην ιστορία της δημόσιας γης στην Ηλιούπολη

Στην ανακοίνωση γίνεται εκτενής αναφορά στις εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών σχετικά με τη δημόσια περιουσία της πόλης:

  • Στην απόφαση του Αρείου Πάγου το 2018 για τον δημόσιο χαρακτήρα καταπατημένων εκτάσεων.
  • Στη μεταφορά ακινήτων του Δημοσίου στην ΕΤΑΔ και το Υπερταμείο το ίδιο έτος.
  • Στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2020 που ακύρωσε, για τυπικούς λόγους, τη σχετική κυβερνητική απόφαση.
  • Στις ευθύνες που αποδίδονται διαχρονικά σε κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές για τη διαχείριση του ζητήματος.

«Η δημόσια γη να καλύψει τις ανάγκες της πόλης»

Το Σωματείο Εργαζομένων τονίζει ότι η δημόσια γη πρέπει να αξιοποιείται αποκλειστικά για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, όπως:

  • σχολικές υποδομές,
  • κοινωνικές δομές,
  • αθλητικούς χώρους,
  • πολιτιστικές εγκαταστάσεις,
  • κοινόχρηστους χώρους πρασίνου.

Παράλληλα, καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις, υποστηρίζοντας ότι μόνο μέσα από τη συλλογική δράση μπορεί να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των εκτάσεων της πόλης.

Το κάλεσμα της κινητοποίησης

Η ανακοίνωση καταλήγει με κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην κινητοποίηση της 25ης Ιουνίου, επαναλαμβάνοντας το αίτημα:

«Η δημόσια γη να καλύψει όλες τις κοινωνικές δομές και ανάγκες των κατοίκων της πόλης τώρα – Έξω το Υπερταμείο»

Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ηλιούπολης: Κινητοποίηση για το Χαλικάκι και τη δημόσια περιουσία στις 25 Ιουνίου

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.