ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Κειμενο

Αιτήσεις ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε έως και 100 μηνιαίες δόσεις άρχισε να δέχεται  η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Η διαδικασία είναι απλή.

 

 

Ο φορολογούμενος μπαίνει με τους προσωπικούς του κωδικούς στον λογαριασμό του στο Τaxis, μέσω της ιστοσελίδας της ΓΓΠΣ (www.gsis.gr).

Στην ενότητα «εφαρμογές Taxisnet» του εμφανίζονται οι εξής επιλογές:

Ρ1 - Αίτηση ρύθμισης με απαλλαγή προσαυξήσεων.

Ρ2 - Αίτηση Πάγιας ρύθμισης.

Ρ3 - Αίτηση ρύθμισης οφειλών με απαλλαγή προσαυξήσεων 2014.

Ρ4 - Αίτηση για διατήρηση ρύθμισης με απαλλαγή προσαυξήσεων του Ν.4152/2013.

Ακολούθως ο φορολογούμενος προχωρεί στην επιλογή «Αίτηση ρύθμισης οφειλών με απαλλαγή προσαυξήσεων 2014».

Αυτόματα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή η «Υποβολή Αίτησης» και κάνοντας κλικ στην επιλογή «Υποβολή Νέας» εμφανίζεται η καρτέλα με τις βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες εντάσσονται υποχρεωτικά στη ρύθμιση.

Αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες δεν εντάσσονται στη ρύθμιση το σύστημα δεν επιτρέπει στο φορολογούμενο να προχωρήσει στην υποβολή αίτησης πριν ρυθμίσει μέσω της πάγιας ρύθμισης των 12 δόσεων ή εξοφλήσει τις εκτός ρύθμισης ληξιπρόθεσμες οφειλές του.

Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζεται το μήνυμα «έχετε ληξιπρόθεσμες ατομικές οφειλές οι οποίες δεν εντάσσονται στην παρούσα ρύθμιση. Προκειμένου να τηρηθεί η ρύθμιση την οποία αιτείστε θα πρέπει να τακτοποιήσετε αυτές τις εκκρεμότητές σας».

Αν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες η ρύθμιση ολοκληρώνεται σε δύο ακόμα βήματα. Συγκεκριμένα, γίνεται επιλογή των δόσεων της ρύθμισης και ακολούθως υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση περί υποβολής όλων των προβλεπόμενων φορολογικών δηλώσεων.

Για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων παρέσχε τις εξής οδηγίες σχετικά με την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση :

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για ρύθμιση οφειλών


1. Με ποια σειρά να κάνω τις αιτήσεις ρύθμισης διαφορετικού τύπου;

Πρώτα επιλέγετε τη ρύθμιση Ρ3(στη ρύθμιση Ρ3 εμφανίζονται μόνο οι οφειλές βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως 01/10/2014).

Υποβάλλετε την αίτηση στο TaxisNet και πληρώνετε την πρώτη δόση με την ΤΡΟ στην τράπεζα. Όταν η κατάσταση της ρύθμισης Ρ3 γίνει «Επικυρωμένη» και εφόσον υπάρχουν κι άλλες οφειλές επιλέγετε τη ρύθμιση Ρ2.

Στη Ρ2 υπάρχει η λίστα «Επιλογή Ρύθμισης» α) Έως 24 δόσεις και β) Έως 12 δόσεις. Επιλέγοντας πρόγραμμα ρύθμισης Έως 24 δόσεις μπορείτε να ρυθμίσετε οφειλές που προέρχονται μόνο από έκτακτη αιτία. Υποβάλλετε την αίτηση στο TaxisNet και πληρώνετε την πρώτη δόση με την ΤΡΟ στην τράπεζα. Όταν η κατάσταση της «Ρ2 – 24 δόσεις» γίνει «Επικυρωμένη» και εφόσον υπάρχουν κι άλλες οφειλές που δεν εντάσσονται στην παραπάνω περίπτωση, επιλέγετε τη ρύθμιση «Ρ2 – 12 δόσεις» και υποβάλλετε την αίτηση για αυτές. (στη ρύθμιση «Ρ2 – 12 δόσεις» εμφανίζονται όλες οι οφειλές που δεν έχουν ρυθμιστεί με τις προηγούμενες ρυθμίσεις).

Σε περίπτωση που έχετε υπαχθεί και τηρείτε τη ρύθμιση με απαλλαγή προσαυξήσεων τύπου Ρ1 (Άρθρ. 1 Παρ. Α1 του Ν.4152/2013) έχετε τις εξής εναλλακτικές δυνατότητες έως και την 31/03/2015:

α) επιλέγοντας τύπο ρύθμισης Ρ3, να διακόψετε τη υπάρχουσα ρύθμισή σας και να υπαχθείτε στη ρύθμιση με απαλλαγή προσαυξήσεων 2014 του Ν.4305/2014 ή

β) επιλέγοντας τύπο ρύθμισης P4, να συνεχίσετε τη ρύθμισή σας με μειωμένα ποσά για τις υπόλοιπες ανεξόφλητες δόσεις συμπληρώνοντας την «Αίτησης για διατήρηση ρύθμισης με απαλλαγή προσαυξήσεων του Ν.4152/2013».

2. Πού πληρώνω τη δόση της ρύθμισής μου;


Η πρώτη δόση πληρώνεται στην Τράπεζα, εντός 3 εργάσιμων ημερών, με την Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ). Οι επόμενες δόσεις πληρώνονται με τον ίδιο τρόπο ή δίνοντας πάγια εντολή στην Τράπεζα. Η πάγια εντολή δε δίνεται αυτόματα με την υποβολή της αίτησής σας.

3. Πού μπορώ να βρω την ΤΡΟ (Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής);

Από το μενού: Ρυθμίσεις -> 2. Προβολή Αίτησης επιλέγουμε «Προβολή Αίτησης». Στα «στοιχεία ρύθμισης» εμφανίζεται η ΤΡΟ.

4. Έχω οφειλές σε περισσότερες από μία ΔΟΥ. Πώς θα ρυθμίσω τα χρέη μου;

Για κάθε Δ.Ο.Υ. πρέπει να υποβληθεί ξεχωριστή αίτηση επιλέγοντας τη Δ.Ο.Υ. από τη λίστα «Επιλογή Δ.Ο.Υ. οφειλής». Σε περίπτωση συγχωνευμένων Δ.Ο.Υ., η Δ.Ο.Υ. οφειλής μπορεί να διαφέρει από εκείνη στην οποία απευθύνεται η Υπεύθυνη Δήλωση.

Στη ρύθμιση Ρ1 και στη ρύθμιση «Ρ2-24 δόσεις» εμφανίζονται μόνο οι Δ.Ο.Υ. που υπάρχουν οφειλές που μπορούν να ρυθμιστούν σε 48 ή σε 24 δόσεις αντίστοιχα.

Στη ρύθμιση «Ρ2-12 δόσεις» ανοίγοντας τη λίστα «Επιλογή Δ.Ο.Υ. οφειλής» εμφανίζει όλες τις Δ.Ο.Υ. με τις αντίστοιχες οφειλές.

5. Υπέβαλα την αίτηση και δεν πλήρωσα εντός 3 εργάσιμων ημερών. Τι να κάνω;

Αν δεν γίνει η πληρωμή εντός 3 εργάσιμων ημερών τότε υποβάλλετε νέα αίτηση και πληρώνετε με τη νέα ΤΡΟ εντός 3 εργάσιμων ημερών στην τράπεζα.

6. Ενώ έχω υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (Ε1) των τελευταίων 5 ετών και τις εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ των τελευταίων 5 ετών καθώς και τις περιοδικές του τρέχοντος έτους μου εμφανίζει σχετικό μήνυμα και δεν μπορώ να προχωρήσω στη ρύθμιση.

Σε αυτήν την περίπτωση εκτυπώστε το μήνυμα του TaxisNet και απευθυνθείτε στην αρμόδια ΔΟΥ.

7. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις. Τι να κάνω;

Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή: Ο λογαριασμός μου/My TAXISnet.

Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm

Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet οι φορολογουμενοι μπορούν να απευθυνονται αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 15515 (με αστική χρέωση).

 

Δημοσίευση 25/11/2014

[readon1 url="http://in.gr"]Πηγή: in.gr[/readon1]

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.