ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
Κειμενο

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ά Αθήνας, δια της Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων, συνδιοργανώνει με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηλιούπολης, Διαδικτυακή Λέσχη Ανάγνωσης - βιωματικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς του Δήμου Ηλιούπολης και σε περίπτωση κενών θέσεων και για όμορους δήμους, με τίτλο: «Τα χαλικάκια της Ιστορίας: Η Ιστορία στην τάξη με πολλά βιβλία»

Θα συζητηθούν διάφορες οπτικές και θα προσεγγίσουμε τη θεωρία της Ιστορίας μέσα από πολλά βιβλία. Στόχος είναι, στο τέλος του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί να έχουν εντάξει την έννοια του χρόνου και της Ιστορίας στην καθημερινότητα της τάξης, μέσα από βιβλία από διαφορετικές θεματικές κατηγορίες αλλά να έχουν ανανεώσει και την οπτική τους στο μάθημα της Ιστορίας. Αφού η ιστορία είναι ο τρόπος που ζούμε, ο τρόπος που ονειρεύομαστε το μέλλον μας. Είναι παρούσα και βλέπει και ακούει.

Σχεδιασμός και υλοποίηση του προγράμματος: Ειρήνη Βοκοτοπούλου, κοινωνιολόγος, π. συνεργάτης της Εθνικής Βιβλιοθήκης, υπεύθυνη ιστοσελίδας προώθησης της ανάγνωσης www.bookbook.gr

Θα πραγματοποιηθούν 5 διαδικτυακές συναντήσεις, 19:00-21:00, κάθε Τετάρτη, στις 9, 16, 23 Φεβρουαρίου, 2 και 9 Μαρτίου.

Η συμμετοχή στη Λέσχη Ανάγνωσης είναι προαιρετική και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση τις δηλώσεις συμμετοχής.

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δεσμευτούν ότι θα παρακολουθήσουν το σύνολο των συναντήσεων, απαραίτητη προϋπόθεση για την παροχή βεβαίωσης.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες θα πρέπει να συμπληρώσουν την Αίτηση Συμμετοχής μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2022.

Οι εκπαιδευτικοί θα πληροφορηθούν τη συμμετοχή τους στο email που έχουν δηλώσει στην ηλεκτρονική φόρμα, την Δευτέρα 7 καθώς και από την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας, όπου θα αναρτηθεί κατάλογος. Στο email που θα λάβουν θα περιλαμβάνεται ο σύνδεσμος για την παρακολούθηση.

Πρόγραμμα Βιωματικού Σεμιναρίου

•   1η συνάντηση: Η οικογενειακή ιστορία: στα όρια της Ιστορίας. Τα παιδιά από πολύ μικρά γίνονται ακροατές και θεατές της Ιστορίας μέσα από τις οικογενειακές αφηγήσεις, τα κειμήλια, τις φωτογραφίες. Η πρώτη τους επαφή με τον ιστορικό χρόνο πρέπει να συνδεθεί με τα ιστορικά γεγονότα στο σχολείο. Τα ίδια τα παιδιά και οι οικογένειές τους είναι οι φορείς της Ιστορίας.

•   2η συνάντηση: Οι οπτικές της Ιστοριας: Οι φακοί, το μικροσκόπιο, το τηλεσκόπιο, τα κιάλια και ο τρόπος που βλέπουμε την Ιστορία μέσα από αυτά. Χρονογραμμές: Βλέποντας την Ιστορία ως μια οριζόντια γραμμή. Στρωματογραφια: Βλέποντας το παρελθόν ως μια κάθετη γραμμή.

•   3η συνάντηση: Μικροϊστορία: Οι κραυγές οι στεναγμοί και οι ψίθυροι, αλλά και το σκηνικό όπου όλα αυτά συμβαίνουν.

•   4η συνάντηση: Λογοτεχνία και Ιστορία: Ιστορικό μυθιστόρημα: Όταν η Ιστορία απόκτησε λογοτεχνική φωνή και έγινε αφήγηση.
Αυτοβιογραφίες και απομνημονεύματα: οι θεατές, οι παρατηρητές και οι μάρτυρες της Ιστορίας.

•   5η συνάντηση: Η εικονογράφηση του ιστορικού χρόνου: Ποιος είναι ο ρόλος των εικόνων στα παιδικά βιβλία Ιστορίας.

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.