ΔΗΜΟΣ
Κειμενο

Επιμένοντας στη διαφάνεια και την πλήρη ενημέρωση των δημοτών, θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους συμπολίτες μας, για τις εξελίξεις στο θέμα των συνενώσεων των σχολείων της πόλης μας, το οποίο γνωρίζουμε ότι απασχολεί πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς.

Τηρώντας τη δέσμευσή μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητήσαμε, και λάβαμε στις 14.2.2011, από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, ενημέρωση για τις προτάσεις της σχετικά με το θέμα (βλ. το υπ’ αρ. πρωτ. 2574/14.2.2011 επισυναπτόμενο έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής), οι οποίες τέθηκαν προς συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας την ίδια κιόλας μέρα, με πρωτοβουλία του Προέδρου της.

Σύμφωνα με την απάντηση που μας δόθηκε, οι προτάσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης κινούνται στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, με στόχους την εξάπλωση των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), την εφαρμογή νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, την προώθηση του ψηφιακού σχολείου, την Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την αλλαγή του διοικητικού χάρτη της εκπαίδευσης με στόχο την ενίσχυση της σχολικής μονάδας.

Με βάση τα παραπάνω προτείνονται συνενώσεις σε Γυμνάσια, από τις οποίες θα προκύψουν σχολικές μονάδες, που θα επιτελούν με πολύ μεγαλύτερη επάρκεια  το μορφωτικό τους έργο, λόγω της ορθολογικής οργάνωσης της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για τα Δημοτικά σχολεία η πρόταση κινείται στην κατεύθυνση σχηματισμού 12θέσιων οργανικά σχολικών μονάδων, γιατί σε αυτές είναι εφικτή η εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (Ε.Α.Ε.Π.), το οποίο συσσωματώνει τα πλεονεκτήματα του ολοήμερου σχολείου, με τα σύγχρονα στοιχεία με τα οποία εμπλουτίζεται το «Νέο Σχολείο».

 Οι διαφορές του Νέου Σχολείου με Ε.Α.Ε.Π., από το παλαιό συνοψίζονται στα εξής:

  • Όλοι οι μαθητές σχολάνε στις 14.00 (αντί στις 12.25 ή 13.15, μέχρι σήμερα).
  • Εισάγονται η Αγγλική γλώσσα και η Πληροφορική σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα σχολεία, με στόχο την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού σ’ αυτά τα γνωστικά αντικείμενα, στην Γ΄ Γυμνασίου.
  • Αναβαθμίζεται το πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα σχολεία, ούτως ώστε τα παιδιά να έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τις Τέχνες και τα Γράμματα (προσθήκη ωρών Θεατρικής αγωγής, Μουσικής, χορού, και διδασκαλίας των εικαστικών από ειδικευμένο εκπαιδευτικό, ενώ εγκαινιάζεται και το μάθημα της φιλαναγνωσίας)
  • Αυξάνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής και των Μαθηματικών στις μικρές τάξεις.

 

Συγκεκριμένα για την Ηλιούπολη προτείνεται

Ø     Α. Για τα Γυμνάσια:

*      Η συνένωση των συστεγαζόμενων 4ου και 6ου Γυμνασίων,

*      Η συνένωση των συστεγαζόμενων 5ου και 8ου Γυμνασίων.

Και τα τέσσερα αυτά Γυμνάσια έχουν σήμερα συνολικό αριθμό μαθητών μικρότερο των 250, που απαιτείται για τη δημιουργία νέου σχολείου, και μέχρι 9 τμήματα το καθένα, αριθμός περιοριστικός για τη δημιουργία οργανικών θέσεων κάποιων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.

Η συνένωσή τους δεν θα επηρεάσει σε τίποτα την ομαλή λειτουργία τους, αφού η αλλαγή έχει καθαρά διοικητικό χαρακτήρα, και επομένως:

*      Ο αριθμός των τμημάτων στο σύνολό τους θα παραμείνει ο ίδιος,

*      Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα παραμείνει ο ίδιος,

*      Τα παιδιά θα συνεχίσουν να κάνουν μάθημα στους ίδιους χώρους.

Αντίθετα το όφελος θα είναι πολλαπλό, αφού:

*      Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα έχουν συνολική εποπτεία της υποδομής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,

*      Θα μπορεί να αναπτυχθεί αρτιότερα το σχολικό πρόγραμμα και η διαχείριση των εργαστηρίων και των άλλων χώρων,

ü      Θα ενισχυθούν με Υποδιευθυντές και οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, για τους οποίους απαιτείται η ύπαρξη τουλάχιστον 12 τμημάτων.

Ø     Β. για τα Δημοτικά σχολεία:

*        Η συνένωση των συστεγαζόμενων 1ου και 14ου Δημοτικών σχολείων

*        Η συνένωση των συστεγαζόμενων 2ου και 18ου Δημοτικών σχολείων

*        Η συνένωση των συστεγαζόμενων 3ου και 16ου Δημοτικών σχολείων

*        Η συνένωση των συστεγαζόμενων 13ου και 22ου Δημοτικών σχολείων

Πρέπει να τονισθεί ότι κανένα από τα οκτώ συνενούμενα σχολεία δεν είναι σήμερα 12θέσιο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ενταχθούν στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), κάτι που προφανώς θα οδηγήσει σε μειονεκτική θέση τους μαθητές των παραπάνω σχολείων, αν διατηρηθεί η υπάρχουσα διοικητική διάταξη.

Με τις προτεινόμενες συνενώσεις, θα προκύψουν σχολικές μονάδες των οποίων η λειτουργία δεν θα διαταραχθεί καθόλου, αφού:

*      Ο αριθμός των τμημάτων στο σύνολό τους θα παραμείνει ο ίδιος.

*      Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα παραμείνει ο ίδιος.

*      Τα παιδιά θα συνεχίσουν να κάνουν μάθημα στους ίδιους χώρους.

Αντίθετα η διοικητική ανακατανομή θα συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αφού οι νέες σχολικές μονάδες:

*      Θα είναι όλες 12θέσιες, και έτσι θα ενταχθούν στο Ε.Α.Ε.Π.

*      Θα μπορούν να διαχειριστούν αποδοτικότερα το εκπαιδευτικό ωράριο και τους χώρους της σχολικής μονάδας

*      Θα ενισχυθούν με θέσεις Υποδιευθυντών και οργανικές θέσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων

 

Κατόπιν αυτών κρίνουμε ότι οι προτεινόμενες συνενώσεις στην πόλη μας, όχι μόνον δεν θα προκαλέσουν κανένα πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ή οποιαδήποτε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά αντίθετα θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της  ποιότητας του παρεχόμενου μορφωτικού αγαθού στους μαθητές της πόλης μας.

 

Γραφείο Τύπου Δήμου Ηλιούπολης  18.2.2011

 

Επισυνάπτεται το υπ’ αρ. πρωτ. 2574/14.2.2011 έγγραφο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ: «Συνενώσεις – Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-12 στο Δήμο Ηλιούπολης»

Σχετ.: 1. 117/24-1-11  έγγραφό σας,

2. 11136/Δ4/27-1-2011, από ΥΠΔΒΜΘ, Γενική Δ/νση Διοίκηση Αθμιας & Βθμιας   Εκπ/σης

 

Σας διαβιβάζουμε σκεπτικό και προτάσεις για συνενώσεις – ιδρύσεις σχολικών μονάδων (σχετ. 2.) οι οποίες αφορούν το Δήμο σας, όπως μας ζητήσατε με το  υπ’ αριθ. 117/24-1-11 έγγραφό σας.

Εκτός από αναλυτική περιγραφή της πρότασής μας, σας επισυνάπτουμε πίνακες με τα Γυμνάσια και τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου σας.

Παρακαλούμε η δική σας γνωμοδότηση μέσω της ΔΕΠ του Δήμου Ηλιούπολης, να έχει αποσταλεί στις Διευθύνσεις Π.Ε. και Δ.Ε. (αντίστοιχα), έως τις 20/2/2010.

 

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Π.Ε. & Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ  Ν. ΚΟΥΜΕΝΤΟΣ


Προτάσεις για Σχολικές Μονάδες στο Δήμο Ηλιούπολης

Η διαδικασία συνενώσεων και ιδρύσεων σχολικών μονάδων δεν είναι κάτι νέο αλλά μία πάγια διαδικασία που γίνεται κάθε χρόνο βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 1566/85 και αντίστοιχα Π.Δ.).

Στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς λήγει η θητεία όλων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πράγμα που σημαίνει ότι το επόμενο σχολικό έτος (2011-2012) θα έχουμε νέους Διευθυντές στα σχολεία.

Παράλληλα το επόμενο σχολικό έτος θα έχουμε συνέχεια και ένταση των αλλαγών στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός Νέου Σχολείου ικανού να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών, σε γνώσεις, δεξιότητες και αξίες, ανοικτό στην κοινωνία.

Έτσι θα έχουμε εξάπλωση των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), νέα Αναλυτικά Προγράμματα από την Α’ Δημοτικού έως την Γ’ Γυμνασίου, προώθηση του ψηφιακού σχολείου και την έναρξη του Μείζονος Επιμορφωτικού Προγράμματος που αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα αλλάζει ο διοικητικός χάρτης της εκπαίδευσης με στόχο της ενίσχυση της σχολικής μονάδας. Τα κριτήρια τίθενται με παιδαγωγικούς άξονες σε ένα πλαίσιο εξορθολογισμού του εκπαιδευτικού συστήματος.

Είναι λοιπόν λογικό διαδικασίες που αλλάζουν το χάρτη της εκπαίδευσης στη χώρα μας να απαιτούν και τη συμμετοχή των νέων Καλλικρατικών Δήμων στο ποσοστό που τους αναλογεί.

 

Η πρόταση για τη Βθμια εκπαίδευση στην Ηλιούπολη

Η πρόταση αφορά μόνο Γυμνάσια.

Όπως παρατηρούμε από τον πίνακα με τα Γυμνάσια του Δήμου Ηλιούπολης, ο μέσος όρος των μαθητών είναι 23 μαθητές ανά τμήμα (το όριο είναι έως 30 μαθητές και η κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ είναι το 25+10% των μαθητών). Το σύνολο των μαθητών κάθε Γυμνασίου στην Ηλιούπολη κυμαίνεται από 118-337 (το ελάχιστο όριο για τη δημιουργία Γυμνασίου είναι 250 μαθητές).

Η πρότασή αφορά 4 Γυμνάσια, τα οποία είναι ανά δύο συστεγαζόμενα.

Συγκεκριμένα προτείνουμε τα:

  • 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 193 μαθητές) και 6ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 209 μαθητές - τα οποία συστεγάζονται - να συγχωνευθούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 18 τμήματα και 402 μαθητές).
  • 5ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 6 τμήματα και 118 μαθητές) και 8ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 181 μαθητές) – τα οποία συστεγάζονται – να συγχωνευθούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 5ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 15 τμήματα και 299 μαθητές).

Από τη συνένωση αυτή θα προκύψουν σχολικές μονάδες με ενιαία διοικητική δομή στο χώρο τους. Αυτό σημαίνει ότι:

Ø      Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του κάθε σχολείου διαχειρίζονται αποδοτικότερα και προς όφελος των μαθητών την κατανομή ωρών των εκπαιδευτικών.

Ø      Το πρόγραμμα μπορεί να αναπτυχθεί αρτιότερα αφού η αύξηση των τμημάτων βοηθάει στην αποφυγή σπατάλης ωρών των εκπαιδευτικών.

Ø      Δημιουργούνται οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών σε ειδικότητες με λίγες ώρες οι οποίες υπάρχουν μόνο σε σχολεία με τουλάχιστον 12 τμήματα.

Ø      Διευκολύνεται η ισομερής  κατανομή των μαθητών στα τμήματα (τουλάχιστον για τις επόμενες εγγραφές).

Ø      Εξασφαλίζεται θέση υποδιευθυντή σε κάθε νέο σχολείο (το όριο για δικαιολόγηση θέσης υποδιευθυντή είναι τουλάχιστον 9 τμήματα)

Ø      Η διαχείριση των χώρων και των εργαστηρίων του σχολείου είναι επαρκέστερη μέσω την μίας αρχής διοίκησης.


Η πρόταση για τη Αθμια εκπαίδευση στην Ηλιούπολη

Όπως παρατηρούμε από τον Πίνακα με τα  Δημοτικά Σχολεία της Ηλιούπολης, ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 19 (το νομοθετικό όριο είναι έως 25). Βλέπουμε δε ότι σε άλλα τμήματα υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών και σε άλλα αρκετά μικρότερος κάτι που υποδηλώνει την έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού - συντονισμού σε επίπεδο εγγραφών των μαθητών στα σχολεία.

Η πρόταση που αφορά τα Δημοτικά σχολεία κινείται στην κατεύθυνση σχηματισμού 12θέσιων Οργανικά σχολικών μονάδων γιατί σε αυτές είναι εφικτή η εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (Ε.Α.Ε.Π.).

Σημειώνουμε ότι για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2010-11 εφαρμόσθηκε το ΕΑΕΠ σε 800 12θέσια Δημοτικά σε όλη τη χώρα, με στόχο σε μία τριετία όλα τα Δημοτικά Σχολεία να εφαρμόζουν τον πρόγραμμα αυτό. Το νέο σχολικό έτος (2011-12) θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και νέες σχολικές μονάδες με προτεραιότητα αυτές που θα είναι 12θέσιες οργανικά.

Οι διαφορές του σχολείου με ΕΑΕΠ, από το κλασικό σχολείο φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:

Νέο Σχολείο (με ΕΑΕΠ)

Παλαιό Σχολείο (χωρίς ΕΑΕΠ)

Οι μαθητές όλων των τάξεων σχολάνε στις 14,00

Οι μαθητές των Α και Β τάξεων σχολάνε στις 12,25 και οι μαθητές των άλλων τάξεων στις 13,15

Εισάγεται η Αγγλική Γλώσσα στην Α και Β τάξη (με παιγνιώδη μορφή). Στόχος ο μαθητής στη Γ  Γυμνασίου να αποκτήσει μέσω του σχολείου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

Αγγλικά μόνο από τη Γ τάξη και πάνω

Εισάγεται η Πληροφορική σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού (από 2 ώρες την εβδομάδα). Στόχος ο μαθητής να αποκτήσει στην Γ’ Γυμνασίου Κρατικό Πιστοποιητικό

Πληροφορική γίνεται μόνο στο Ολοήμερο, δηλαδή μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτό.

Νέο Σχολείο (με ΕΑΕΠ)

Παλαιό Σχολείο (χωρίς ΕΑΕΠ)

Αυξάνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής από 2 σε 3 ώρες την εβδομάδα για τις τάξεις Α έως Δ

Οι ώρες της Φυσικής Αγωγής, για τις τάξεις Α έως Δ, είναι 2 την εβδομάδα

Προστίθεται 1 ώρα χορού (όχι μόνο παραδοσιακού) την εβδομάδα για τις τάξεις Α έως Δ

Χορός (παραδοσιακός) γίνεται μόνο στο Ολοήμερο, δηλαδή μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτό

Αυξάνεται το Μάθημα της Μουσικής από 1 σε 2 ώρες την εβδομάδα για τις τάξεις Α και Β

Οι τάξεις Α και Β έχουν 1 ώρα Μουσικής την εβδομάδα

Διδάσκεται το αντικείμενο των Καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις από ειδικευμένο εκπαιδευτικό

Το μάθημα των Καλλιτεχνικών πραγματοποιείται – εφόσον βρίσκεται ειδικευμένος εκπαιδευτικός – μόνο στο Ολοήμερο και μόνο για όσα παιδιά συμμετέχουν σε αυτό

Εισάγεται η Θεατρική Αγωγή 1 ώρα την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις από ειδικευμένο εκπαιδευτικό

Η Θεατρική Αγωγή πραγματοποιείται – εφόσον βρίσκεται ειδικευμένος εκπαιδευτικός – μόνο στο Ολοήμερο και μόνο για τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτό

Εισάγεται η Φιλαναγνωσία, 1 ώρα την εβδομάδα, για τις τάξεις Α και Β

Δεν υπάρχει

Αυξάνονται οι ώρες των Μαθηματικών από 4 σε 5 για τις τάξεις Α και Β

Οι ώρες των Μαθηματικών, για τις τάξεις Α και Β, είναι 4 την εβδομάδα

Το Ολοήμερο διαρκεί από τις 14,00 έως τις 16,15 και υπάρχει η δυνατότητα ενδιάμεσης αποχώρησης των παιδιών

Το Ολοήμερο διαρκεί από τις 12,35-16,15

Κατόπιν τούτων προτείνουμε να σχηματισθούν ως 12θέσια οργανικά τα εξής συστεγαζόμενα σχολεία:

  • Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 14θέσιο ή 15 θέσιο)
  • Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 11θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 18ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο) συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 15θέσιο)
  • Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 8θέσιο) και το συστεγαζόμενο 16ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 9θέσιο, Λειτουργικά 7θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 15 θέσιο)
  • Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 22ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 13ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 14θέσιο ή 15 θέσιο)

Οι σχολικές μονάδες που θα προκύψουν θα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

Ø      Συμμετοχή από το επόμενο σχολικό έτος (2011-12) στο πρόγραμμα του ΕΑΕΠ

Ø      Ενιαία Διοίκηση και Σύλλογο Διδασκόντων ώστε να είναι αποδοτικότερη η διαχείριση των ωρών του προσωπικού και των χώρων της σχολικής μονάδας προς όφελος των μαθητών

Ø      Θέση Υποδιευθυντή (νομοθετικά η θέση αυτή δικαιολογείται μόνο όταν η σχολική μονάδα είναι τουλάχιστον 10θέσια Οργανικά & Λειτουργικά)

Ø      14 Οργανικές θέσεις Δασκάλων, 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας, 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής και 1 Οργανική θέση εκπαιδευτικού Πληροφορικής

Αναμένουμε τη δική σας γνωμοδότηση

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.