ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κειμενο

Η δημοτική κίνηση ΕΝΑΚ (Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης) προτείνει λύσεις στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στις συγκοινωνίες Ηλιούπολης ύστερα από την απόφαση σοκ του ΟΑΣΑ για την τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών.

 

Α. ΓΕΝΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

• Η Ηλιούπολη είναι ένας μεγάλος Δήμος με πληθυσμό μεγαλύτερο από 150.000 κατοίκους και βρίσκεται σε απόσταση μόλις 6 χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας.

• Η ρυμοτομία της πόλης βοηθά σημαντικά την συγκοινωνία και επιτρέπει κατά το δυνατόν κάθε είδους προσέγγιση λεωφορείων

• Η προβληματική κατάσταση της κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς διογκώθηκε την τελευταία πενταετία, επιδεινούμενη διαρκώς, χρόνο με το χρόνο, μεγαλώνοντας αισθητά την καθυστέρηση των δρομολογίων.

• Η Ηλιούπολη βρίσκεται σε κομβική θέση στο νοτιοανατολικό άξονα και αποτελεί κεντροβαρικό άξονα προς Βόρεια Προάστια, προς Νότια Προάστια και προς Κέντρο τη Αθήνας.

• Η δημιουργία τριών σταθμών ΜΕΤΡΟ στα όρια της πόλης, δημιουργεί άριστες προϋποθέσεις ώστε με κατάλληλο προγραμματισμό των δρομολογίων των ΜΜΜ και της Δημοτικής συγκοινωνίας να έχουμε ένα ικανοποιητικό επίπεδο παροχών πρόσβασης και μετακίνησης των δημοτών μας δημόσιων συγκοινωνιών.

Β. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

• Χάθηκε ο χρήσιμος χρόνος για την ορθολογική παρέμβαση πριν από την νομοθετική ρύθμιση.

• Η πόλη και ο πολίτης δεν έπαιξε κανένα ρόλο στο σχεδιασμό αυτό (αγνοήθηκαν).

• Υπερφορτώθηκε η περιοχή σταθμού ΜΕΤΡΟ Δάφνης με πλήθος λεωφορείων, χωρίς την απεμπλοκή του οδικού δικτύου και την ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών, με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα του κέντρου να έχει μεταφερθεί στη περιοχή της Δάφνης στο πολλαπλάσιο.

• Αναγκάζεται ο Ηλιουπολίτης στη λύση των μετεπιβίβασεων, δηλαδή χρονική αλλά και οικονομική επιβάρυνση (αναγκαστικά χρήση εισιτηρίου 1,40€).

• Δήμος με πληθυσμιακή αναφορά > των 150.000 κατοίκων, δεν διαθέτει λεωφορειακή γραμμή «κορμό» για το κέντρο της Αθήνας έστω και σε διασύνδεση με άλλο Δήμο.

• Υπόδειξη αναγκαστικής χρήσης ΜΕΤΡΟ, δηλαδή κλειστών χώρων με ότι αυτό συνεπάγεται (κλειστοφοβικά άτομα, κίνδυνος τρομοκρατικών ενεργειών κλπ).

• Ευθύνη των Δημοτικών αρχών για την μη έγκαιρη επέμβαση.

Γ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

• Την Ηλιούπολη διέσχιζαν οι γραμμές:
ο 208, 206, 237, κύριες προς κέντρο και, συνδυαστικές 201,140, 218,216,212 προς άλλες περιοχές δηλαδή 8 γραμμές.
ο Διάρκεια διαδρομών προς κέντρο περίπου 30'.
ο Σήμερα για να φθάσουμε στο κέντρο απαιτείται χρόνος μεγαλύτερος των 50'με συνδυασμό γραμμών.
ο Κόστος με τα σημερινά δεδομένα 1,40€ η διαδρομή προς κέντρο.

• Η γραμμή Α4 που απορρόφησε τη γραμμή 208, ταλαιπωρεί τους επιβάτες της πόλης στις ώρες αιχμής επειδή διασχίζει τον τομέα της Κ. Ηλιούπολης, πλήρης επιβατών.

• Όλες οι γραμμές σήμερα εκτός της 216, καταλήγουν στο ίδιο σημείο από κοινή διαδρομή, φορτώνοντας απαράδεκτα και επιβαρυντικά.

• Χιλιομετρικά οι διαδρομές 206 και 237, περιορίστηκαν σημαντικά 9 περίπου στο μισό)χωρίς χρονική βελτίωση και αύξηση δρομολογίων με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση των πολιτών να είναι κενό γράμμα.

• Τα τελευταία δρομολόγια από 00.30 πριν, άλλαξαν και ρυθμίστηκαν στις 23.30.

Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

• Η Ηλιούπολη, χρειάζεται μια τουλάχιστον «γραμμή κορμό» για το κέντρο π.χ. 237.

• Τοπικές γραμμές με μικρές τροποποιήσεις των δρομολογίων τους να βελτιώσουν τη εσωτερική επικοινωνία αλλά και πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, ενδεχομένως και συγχώνευση π.χ. των γραμμών 206 και 216.

• Η γραμμή 218, να επεκταθεί από τη σημερινή αφετηρία με κατάληξη στην πλατεία Παραθυρα (Αγία Μαύρα) μέσω των λεοφώρων Κοτζιά-Πλ. 25ης Μαρτίου-Αμερικής-Πλατεία Αεροπορίας-Αθηνών-Πλατεία Πλαστήρα-Πρωτότπταπα-Πλατεία 28ης Οκτωβρίου-Ελ.Βενιζέλου-Αναστάσεως-Αρχιμήδους-Νεύτωνος-Παναγούλη-Αγία Μαύρα.

• Μονοδρόμηση της Αρχιμήδους με κατεύθυνση από Αναστάσεως προς Αγ. Μαύρα και στάθμευση οχημάτων εκ' περιτροπής ανά μήνα , καθώς και την διαδρομή (206+216) κυκλική όπως φαίνεται στο χάρτη (με μικρά ευέλικτα λεωφορεία).

• Μετακίνηση της στάσης επί της οδού Ειδομένης (Γυμν. Ακαδημία) ή προσθήκη στάσης πλησίον της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

• Ρύθμιση λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών στις διασταυρώσεις Τριπόλεως και Εθν. Αντιστάσεως καθώς και Τριπόλεως και Βουλιαγμένης ώστε να αποσυμφορείται η κυκλοφορία των οδών Ειδομένης Τριπόλεως, με αποτέλεσμα την βελτίωση του χρόνου προσπέλασης όλης της διαδρομής, καθώς και στη διασταύρωση των λεωφόρων Παναγούλη με Ελ. Βενιζέλου (γραμμή Κατεχάκη) για να φεύγει η κυκλοφορία προς Καρέα.

• Η Γραμμή Α4 (Τερψιθέα Ακαδημία) να ρυθμιστεί ώστε σε ώρες αιχμής ή να πυκνώσουν τα δρομολόγια ή ενδιάμεσα να ξεκινούν ορισμένα από το παλαιό τέρμα του 208 (π. Ανεξαρτησίας Αργυρούπολης.

• Με στόχο την εξυπηρέτηση και το σεβασμό προς το επιβατικό κοινό, προτείνουμε τέλος μερική λειτουργία και μόνο τις ώρες αιχμής, κυκλική γραμμή κέντρο-Λ. Βουλιαγμένης-Αναγεννήσεως-Εθν. Αντιστάσεως (πρώην Ολγας)- Ηλιουπόλεως-κέντρο.

Η πρόταση του ΕΝΑΚ, αποτελεί πρόταση διαβούλευσης και προβληματισμού. Η πρόταση διαμορφώθηκε από μέλη του ΕΝΑΚ με επιστημονική συγκρότηση, εμπειρία και γνώση της πόλης.

sygkoinwnies-enak_full

 

 

πατήστε πάνω στη φωτό για μεγέθυνση.

 

 

 

 

Για το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα
ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Επικεφαλής: ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Γραφεία Κινήματος: Πανταζή 6 Ηλιούπολη Τ.Κ. 16345
Τηλεφ. 2110141163   FAX 211131129
Ιστοσελίδα: http://autodioikitikokinimailioupolis.blogspot.com
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δημοσίευση 15/04/2011

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.